5 redenen waarom ik lierop kermis niet 'mis' - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kay Vleuten - WaarBenJij.nu 5 redenen waarom ik lierop kermis niet 'mis' - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kay Vleuten - WaarBenJij.nu

5 redenen waarom ik lierop kermis niet 'mis'

Blijf op de hoogte en volg Kay

14 September 2013 | Argentinië, Buenos Aires

1 Anders had ik nooit al die stempels in mijn paspoort gehad! op dit moment staat de teller sinds ik hier ben 'pas' op 3 landen, maar de volgende trips zowel in als buiten Argentinië zijn alweer gepland. Volgend weekend ga ik voor 2dagen met een groep naar een ranch buiten de stad, om lekker te genieten op het vertrouwde platte land van FIETSEN, een mooie omgeving, lekker eten en natuurlijk drinken en het mooiste van alles: PAARDEN! Als het goed is kan ik zelfs de basics gaan leren in polo, dus ben benieuwd! Gerelateerd aan paarden: helaas/gelukkig zal mijn Unique nog thuis staan wanneer ik terug kom van mijn exchange. Ze heeft een tijdelijke blessure (volgens mij wilde ze ons gewoon niet verlaten) dus rust nodig, wat betekent dat ik voor nu toch nog niet definitief met het paardrijden zal stoppen! Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
Ook heb ik na een veel te langdurig proces eindelijk mijn visum ontvangen, dus dat papierwerk en gedoe zit er eindelijk op! Nu nog 'even' die punten scoren op school zodat ze doorgestuurd mogen worden naar Tilburg!

2 Anders had ik never nooit een nare, zieke periode zo mooi kunnen afronden! Vorige week dan eindelijk de halve marathon gehad: Natuurlijk moest het weer zo zijn dat ik van donderdag tm zaterdag mijn bed nauwelijks ben uitgeweest omdat ik me zo beroerd voelde, maar dat hield me niet tegen om nu eindelijk voor mijn gevoel een fase defnitief af te sluiten: Met een tijd van 1.55 uur heb ik dan toch mooi de 21 km uitgelopen! We begonnen al om half8, dus Carmen en ik zijn om half6 al opgestaan, maar dit was maar goed ook, want binnen een paar uur was het toch eigenlijk alweer veel te warm om te lopen. Het eerste gedeelte van de run bestond vooral uit het ontwijken van andere mensen en het zigzaggen om die andere 18.000 deelnemers heen, maar de route was heel mooi, door parken, over grote wegen midden in de stad en langs belangrijke monumenten. 10km verder hield mijn muziek er mee op, had ik al zo'n 3flesjes water over mijn hoofd heen gegooid en kwamen we langzaamaan in een industrieel gebied wat al snel over ging in de snelweg! Ja, echt waar, de snelweg was afgezet voor een paar uur en zo'n 4kkm van de route moesten we hierover heen. Wat een zwaar stuk was dat: Over het brandende asfalt, onder de brandende zon, met m'n vermoeide spieren helliing op en helling af en het enige wat je kon zien was de krottenwijk die ONDER de snelweg lag (op de snelweg stonden agenten/soldaten ons te 'beschermen' met geweren waarvan ik het effect niet wil weten) en de oranje stroom aan mensen die voor en achter me liep. Wat was ik blij toen het einde van die snelweg in zicht kwam en daarna al 'snel' (al leek er op een bepaald moment geen einde meer aan te komen) de finishlijn! Helaas geen podiumplaats kunnen bemachtigen, die Keniaan met een tijd van 1.03uur was me toch nét ietsjes te snel af, maar ik ben super tevreden en eigenlijk ook een beetje trots dat ik dit na al die tijd en training heb bereikt! Vanaf nu dus het lopen op een lager pitje en gisteren ben ik voor het eerst naar een sportschool om de hoek gegaan, dus we blijven het 'levensgenieten' compenseren haha!

3Anders had ik nooit de mogelijkheid gehad om terug naar mijn middelbare schooltijd te gaan: De klassen zijn hier heel klein, de setting is meer als op een middelbare school, maar afgelopen week was het toppunt: Tijdens de les van Recursos Humanos besproken we het onderwerp interne communicatie. Interessant en gelukkig inmiddels goed te volgen in het spaans, totdat we zoals iedere les in groepen werden gedeeld voor een opdracht... Ik had het idee nog niet zo door, maar nadat een porteño in mijn groep, Lucas, me het een beetje had uitgelegd dácht ik dat ik het nog steeds niet begreep... Al bleek ik gewoon niet te geloven dat we dit echt moesten gaan doen op een uni. Om een lang verhaal kort te maken: Het uiteindelijke resultaat waren 2 grote clowns voor op het schoolbord, met ieder lichaamsdeel getekend door een andere groep, zonder onderlinge communicatie... Interesting? Gelukkig zijn niet al mijn lessen zo: Na deze kleuterklas, waar ik binnenkort trouwens wel een heel interessante groepsopdracht voor heb in een groep met alleen maar porteños, kwam het serieuze werk te pas bij estrategia competitiva. Op dit moment heb ik voor het eerst een echt schoolboek naast me liggen, die ik in de bieb heb geleend want normaal gesproken werken ze hier zonder boeken en moet je alleen kopiëren wat je nodig hebt... Deze keer schoot dat niet zo op, aangezien ik zowat het hele boek nodig heb, dus er is werk aan de winkel, want tot nu toe is het boek nog niet open geweest haha! En dat zal nog eventjes zo blijven want komende maandag heb ik mijn eerste 'toets' voor historia económica internacional. Geen flauw idee wat ik moet verwachten, dus toch wel een beetje spannend, maar het zal me in ieder geval de komende 2dagen nog bezig houden met het lezen en leren van ziekelijk veel engelse/spaanse teksten over de periode van de jagers in de prehistorie tot aan de industriële revolutie. Interesting?

4 Anders had ik nooit Google Translate hoeven te gebruiken om woorden naar het Nederlands te vertalen! Nog steeds is het een mix van talen in mijn hoofd en ik kom met de raarste uitvindingen aanzetten to express myself. (zelfs dat probeerde ik net even te googlen om in het Nederlands te zeggen) Langzaamaan begint de switch te komen onder de intercambios van het Engels naar Spaans en ik moet zeggen dat ik me al behoorlijk kan redden in 'gewone' gesprekjes. Al is het nog steeds heel anders dan in het engels of in het nederlands, omdat je natuurlijk nog niet het vocabulair hebt om echt spontane of juist gedetalleerde en specifieke gesprekken te hebben. Maar het begin is gemaakt! Afgelopen zondag trouwens ook voor het eerst uiteten geweest met een Nederlands groepje en zo voor een keer was dat echt een verademing, omdat dat gewoon een compleet andere en vertrouwde sfeer heeft! Maar voor nu blijven we focussen op het sleutelen aan mijn spaans: ben gisteren ook naar 2 intakes geweest om toch maar spaanse les erbij te nemen dus vamos a ver ;)

5Een van mijn frases del día (iedere dag schrijf ik een zin die die dag voorbij is gekomen: een opmerking van iemand of een hoogtepunt van de dag of iets dergelijks) is te danken aan Carmen en zegt: 'de 4V's van Viajar: vervoer, verblijf, vertier en verteer' en dit had ik never nooit allemaal willen missen hier! Hier in de stad, het land en werelddeeld heb ik al zoveel meegemaakt, zoveel gezien, zoveel geprobeerd en zoveel geweldige mensen leren kennen!
Vervoer: Blijft een interessant onderwerp! De trein waar je 10minuten op moet wachten voor een spoorboom en die volgens mij nog zou stoppen als ie iets raakt, de Subte die stampvol zit en vaak vertraging heeft, de bussen die af en toe ineens een ander bedrag en andere route verzinnen, de auto's die zelf maar lijken te bepalen wat de verkeersregels zijn en de taxichauffeurs waar je de meest interessante gesprekken mee kunt hebben. The best part: het is allemaal gruwelijk goedkoop! Ik moet zeggen dat ik de fiets toch wel begin te missen en aangezien ik echt geen fan ben van het OV loop ik zoveel mogelijk, maar zelfs dat kan hier behoorlijk gevaarlijk zijn met de drukte, andere verkeersregels, ongelijke wegen en mannen die 'hermosa' blijven roepen haha!
Verblijf: Afgelopen week voor het eerst naar een Argentijnse film geweest in de bios. Samen met Carmen en Joost ben ik naar 'Metegol'(tafelvoetbal) gegaan en dit was een kinder/animatiefilm, natuurlijk over voetbal. Waarom een kinderfilm? Omdat we dan het spaans in ieder geval min of meer kunnen volgen haha, maar echt een leuk idee! Verder hebben we afgelopen week kaartjes gehaald voor dé superclasico, dé voetbalwedstrijd van dit jaar tussen River plate en Boca Juniors! Dit zal 6 oktober zijn en we moeten door een organisatie begeleid worden, wegens veiligheid haha.. ben benieuwd, het lijkt me een superervaring! Verder gaan we hier nog steeds door met leuke previas(indrinkfeestjes), houseparties, barretjes, dinners en boliches (clubs). Er is genoeg te beleven en te doen, dus ik zal me de komende tijd nog niet vervelen!
Verder komt mama met haar vriendin Dot langs over een maandje en ik kijk er echt naar uit om haar 'op bezoek' te hebben in 'mijn' stad haha! Nu al zin om alles te laten zien, samen misschien op een trip te gaan en gewoon lekker weer even samen te zijn!
Alsof dat nog niet genoeg is, heb ik net met Jamie (vriendin van Tilburg University) afgesproken om bij elkaar op 'bezoek' te gaan haha! Eind oktober zal Jamie voor een paar dagen naar BA komen en daarna zullen Carmen en ik naar Brazilië gaan om Sao Paolo te bezoeken en bij Jamie langs te gaan in Rio de Janeiro... kan niet wachten! leukleukleuk
Verteer: Het rijtje met dingen die ik geprobeerd heb kan ik inmiddels alweer aanvullen: Op de weg naar Uruguay en ook tijdens de les op school heb ik al een paar keer 'mate' gedeeld: Dit is een soort sterke kruidenthee, die ze in een soort kannetje met een rietje drinken en met iedereen delen. Daarnaast hebben we afgelopen week voor het eerst eten besteld: Voordat we naar een previa gingen hebben we met een groep allerlei verschillende empanadas gegeten (wat gevuld deeg uit de oven is, er kan echt van alles in zitten) en inmiddels heb ik ook alweer wat asados (bbq's) gehad. Super gezellig en genieten is dat, al zullen er snel meer volgen wanneer het weer eindelijk constant 'goed' is (op dit moment kan het de ene dag 10 en de volgende 30 zijn, que raro).
Vertier: Volgens mij hoef ik die verder niet echt meer toe te lichten nu: Ik heb het hier zoals je kunt lezen nog steeds super naar mijn zin en als het aan mij ligt komt daar de komende 4 maandjes nog geen verandering in!
Toch even voor alle Lieropenaren en andere kermisgangers: Geniet er van komend weekend, drink er maar eentje voor mij en dan haal ik volgend jaar de schade wel weer in! (Van dit weekend en natuurlijk ook komend weekend, als Someren kermis weer voor de deur staat)

Lieve groetjes en een beso, nos vemos!

  • 14 September 2013 - 22:21

    Anny:

    He Kay ik hoor het geen reden om naar Lierop kermis te gaan
    Geniet van je tijd daar

  • 14 September 2013 - 22:57

    Tante Rian:

    Hay nigie,kheb weer genoten van je verslag ! Fijn dat je t zo naar je zin hebt. Geniet ervan ! Liefs uit Geldrop,xxx

  • 15 September 2013 - 04:25

    Anne:

    Wat eeeen heerlijk verhaal haha! Kon niet stoppen met lezen haha!

    En meid maak je niet druk, lierop kermis is echt net zo speciaal als daar!!
    En wat gaaaaf dat je naar Brazilië gaat! Jaloersss

    Wel ff balen dat je ziek was. Maar je komt er wel boven op he!

    Tot op Skype!!!!
    Heeeel veeel liefs schat! Xx

  • 15 September 2013 - 16:05

    Kay Van Der Vleuten:

    Aah wat een leuke reacties weer, dankjewel! :)
    Ik zal er zeker van blijven genieten, wil natuurlijk niets missen!
    Tot op skypens van elewoutjes en enny! Moeten we echt snel weer doen!!!!
    X liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2014

Un último beso

11 Januari 2014

Para siempre en mi corazón

05 Januari 2014

Macho Pikachu,Sexy woman,Shin Chan y más misterios

30 December 2013

Vacaciones zonder kapsones

25 December 2013

Hasta luego
Kay

Omdat je beste herinneringen je waardevolste bezittingen zijn.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 25402

Voorgaande reizen:

06 Maart 2017 - 25 Maart 2017

#dagliefboek

04 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: