No hay palabras! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kay Vleuten - WaarBenJij.nu No hay palabras! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kay Vleuten - WaarBenJij.nu

No hay palabras!

Blijf op de hoogte en volg Kay

01 September 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Alweer bijna 2 maanden in deze grote wereldstad, maar inmiddels kan ik toch ook zeggen dat ik al iets gezien heb van andere landen in Zuid-Amerika! Zoals ik in mijn laatste blog schreef en je misschien al op facebook voorbij hebt zien komen ben ik 2 weken geleden naar de WONDERBAARLIJKE watervallen van Iguazu geweest! Ik kan er maar 1 ding over zeggen: No hay palabras! (Er zijn geen woorden) Dit was wat onze gids ons vooraf vertelde... en niets bleek minder waar!

Na een lange busrit in onze 'partybus' (resultaat van een bus vol met Italianen en vodka/orange) kwamen we moe en met hoofdpijn aan bij de Ruinas de Ignacio. Een prettige tussenstop met een mooie omgeving en de mogelijkheid om de resten te bekijken van deze reductie (plaats voor inheemse bevolking, gemaakt door christelijke missionarissen). Na een paar uur gingen we door naar het 'partyhostel', want jawel, lucky us, je ging met de groep van de busrit naar een hostel. In totaal waren er 4 bussen, zo'n 200 man (veel en veel te veel voor een trip) en deze werden over verschillende hostels verdeeld, maar natuurlijk, diezelfde avond was ons partyhostel the 'place to be'.
Alle reden om even lekker het dorpje puerto Iguazu in te duiken, voor een fatsoenlijk diner en zo belandde ik met Carmen, Caro, Thaddy, Marc, Madeleine en Katie bij een aziatisch wokrestaurant. Interessante, maar goede combinatie van een heerlijk wokgerecht met langustines, met stokbrood vooraf, vergezeld met een goede fles Argentijnse Malbec en als toetje toch maar weer terug naar het hostel om een paar fernet-cola te nuttigen met de rest van de groep!
Voldaan te bed en vroeg weer op, om eindelijk naar de machtig mooie watervallen te gaan aan de Argentijnse kant. WAUW! Ik wilde niet meer weg en heb never nooit zoiets spectaculairs gezien! Helemaal door de perfecte weersomstandigheden leek het uitzicht op de watervallen met regenbogen, felgroene beplanting en aparte diersoorten soms gewoon gephotoshopt! Vanaf de Argentijnse kant kon je heel dichtbij verschillende niveaus van de watervallen komen en ook hadden we de mogelijkheid om met een boot heeeel dichtbij te komen! Dit was geen optie, maar een must en rillend van het koude water, dropen we voldaan uit ons bootje na deze geweldige tocht en na meerdere malen de watervallen getrotseerd te hebben (dat krijg je met al die mafkezen die 'otra vez' blijven roepen).
Vol van energie na deze vermoeiende dag, hebben we nog een stop gemaakt langs het 3landenpunt van Paraguay, Brazilië en Argentinië om vervolgens weer in the mood te komen in het partyhostel: Die avond hebben we met al the partypeople samen een grote asado voorbereid en het was mooi om te zien hoe iedereen zijn deel bijdroeg door het vlees te braden, groente te snijden of drank op te drinken! Na de asado met de groep, stroomden de andere hostels weer leeg richting het onze, om een kleine houseparty te houden en af te sluiten in een kleine club in het dorp. Topavondje, korte nacht en door naar Brazilië! Mocht je ooit de kans krijgen om de Iguazu watervallen te bezoeken, is het echt aan te raden om ze van beide kanten te bekijken: Vanuit Brazilië heb je namelijk een heel ander perspectief, een indrukkende panorama view wat deze toch al zo indrukwekkende watervallen nog net ietsjes indrukwekkender maken.
Een reis om nooit te vergeten en ik kwam dan ook niet alleen 'thuis' met een ontelbaar aantal muggenbulten, foto's (niet de mijne trouwens, want ik was zo slim om een lege camera mee te nemen), facebookvrienden en vermoeidheid, maar ook een glimlach op mijn gezicht en een herinnering die ik voortaan gelukkig bij me mag dragen!

Hierna volgde 2 'rustige' weekjes en even leek het net alsof ik hier echt het studentenleventje had als thuis:
Iinmiddels heb ik nog maar 3 vakken op school in plaats van 4 en gelukkig zit er nog steeds een traag stijgende lijn in mijn spaans waardoor ik de lessen op z'n minst door kan komen.. Z'n gangetje dus, zullen we maar zeggen.
Daarnaast nog steeds aan het trainen voor de halve marathon: Nog een weekje te gaan en dan mogen we! Ook een sportschool in de buurt gevonden, waar ik na de marathon aan de gang ga en dat zal nodig zijn ter compensatie van het 'goede studentenleven' want natuurlijk laten we het stappen ook niet aan ons voorbij gaan!
Vorige week zaterdag zijn Carmen en ik met z'n 2tjes naar een club gegaan: Lekker op z'n Nederlands indrinken van tevoren en daarna... What happens in BA, stays in BA ;)
2 andere hoogtepunten van deze 'rustige' periode waren definitely het skypen met m'n vriendinnen thuis en het vieren van de verjaardag van mijn Porteño/Padriño Jonatan: Heerlijk om bij te kletsen en te lachen met mijn meiden en de verjaardag was een leuke en gezellige ervaring temidden van allemaal Argentijnse studenten!

Na een rustige zondag in Puerto Madero (de luxe businesswijk waar ook alle ministeries zitten) begon het toch wel weer te kriebelen om op een kleine trip te gaan: Op dit moment ben ik net een paar uur terug van 2 dagen Uruguay!
Carmen en ik zijn gisteren al heel vroeg met de boot/bus vertrokken naar Montevideo, de hoofdstad van Uruguay. Zonder verder specifieke plannen en opnieuw zonder werkende camera, zijn we op zoek gegaan naar een hostel voor een nacht, hebben we heerlijk langs de rivier gewandeld en door de straten geslenterd van de hoofdstad van het broertje/zusje van Argentinië (zoals de Porteños Uruguay ook wel noemen). De gelijkenissen zijn te zien, maar vooral que formaat is het toch een groot contrast met BA en na het bijna zoeken van mensen in deze interessante en kleine hoofdstad (er was werkelijk waar geen kip op de straat) besloten we de avond maar af te sluiten met een goede kipspies van de parilla op mijn bord en een typisch Uruguayaans nagerecht (met wijn er in, natuurlijk).
Mocht toeval bestaan dan was het ook echt toeval dat we bij terugkomst in het hostel onze kamer met 2 Nederlandse meisjes deelden en na een korte, maar tegelijkertijd lange nacht in een vreselijk hard bed konden we weer uit de veren om onze reis voort te zetten naar Colonia.
Wat een heerlijke plaats is dat! Een pittoresk stadje aan de rivier, met leuke terrasjes en opnieuw, heerlijk weer! Het voelde alsof ik op vakantie was en helaas duurde dit maar een paar uur, voordat we weer terug moesten naar Buenos Aires.

Prioriteiten moeten gesteld worden en deze zaterdagavond verkoos ik de stempel in mijn paspoort boven de caipirinha's in de club... We zullen zien wat de komende dagen me zullen brengen!

  • 01 September 2013 - 09:51

    Papa:

    Meid,

    Zo op de vroege zondagochtend vond ik het weer een genot om deelgenoot te zijn van je bevindingen. Natuurlijk zit ik hier weer in m'n uppie maar eerlijk gezegd vind ik dit een genot, iedere week opnieuw. Beestjes te eten geven (tja mest kruien is niet m'n hobby, zoals je weet), pompie in de vijver aan, koppie koffie, wat tijdschriften en m'n laptoppie op de schoot.
    Misschien heb ik het je nog nooit gezegd maar wat kun je e.e.a. op een prettig leesbare manier verwoorden. Je zou zo boeken kunnen gaan schrijven en ik meen het..... Niet dat ik veel boeken in m'n leven heb gelezen, maar die ik heb gelezen waren dan ook zeer goed leesbaar. Fijn dat het zo goed met je gaat en we skypen weer snel......

    XXX
    papa

  • 01 September 2013 - 10:14

    Tante Rian:

    Hay wijffie,

    Ook ik zit hier met een bakkie koffie te genieten van je verslag !
    Iets minder actieviteiten al achter de rug als je vader, alleen hondje uitgelaten, maar niet minder geinteresseerd !
    Wat een belevenissen daro !
    Prachtig !
    T Genot staald van mijn i-padje af !
    Ik hoop dat je nog meer prachtige herinneringen op doet daar en die dan zeker met ons deeld,ik lees het graag.
    Ook veel sterkte met je studie,we zouden het bijna vergeten door al die " vacantie" ervaringen !
    Zetumop,

    Liefs tante Rian,xxx

  • 01 September 2013 - 10:32

    Jesje:

    Mupke!

    Ik volg je natuurlijk op fb en ig,
    maar k vind het heerlijk om het verhaal achter de foto's nu op mn gemak te lezen.
    Terwijl de letters voorbij vliegen zie k jou t jou vertellen, in t mooie Argentina,
    met n glimlach op dat gezichtje! Fijn!
    K ben echt blij dat je daar zo naar je zin hebt
    en dat je na n korte vakantie 'thuis' komt :).
    We gaan snel weer een x skypen schat,
    geniet ervan!

    Liefs,
    Je nichie


  • 01 September 2013 - 10:46

    Mams:

    Hoi Moppie,

    net zo'n beetje brak weer mijn bedje uit gerold. Gelukkig knap ik nu na wat paracetemol, een bakkie en natuurlijk jou reisverslag weer wat op.
    Blij dat deze trip weer goed is uitgepakt en je weer veilig thuis bent. Montevideo dus een grote stad met vele bezienswaardigheden en weinig mensen op straat, maar Colonia echt de moeite waard. Had al begrepen uit ander reisverslagen dat dit echt een must was om de hectiek van de grote stad even achter je te laten en lekker bij te komen aan de kust, gelukkig met goed weer, op een terrasje en genieten van de locals.
    Vandaag precies over een week kun je aan het rennen komen. Doe het deze week rustig aan met lopen, overdrijf het niet qua afstanden, dan komt het volgende week wel goed. Ben super trots zoals je jezelf daar hebt voorbereid!
    Deze week ga ik beginnen met de entingen en ga proberen de vlucht te regelen, t aftellen is begonnen, nog een vijf weken en dan ben ik er, met................/ of alleen, maakt niet uit, maar komen doe ik.
    Skypen doen we vandaag zeker tis alweer een paar dagen geleden dat we je life zagen tot straks.
    Zo ga nu naar stal, eerst even mest kruien want tja dat doet er hier nu maar één, en daarna even lekker rijden op Cerise. Het is lekker wee zo'n 20 graden met een beetje wind dus ideaal weer om te rijden.
    Dikke kus en tot straks.....

  • 01 September 2013 - 12:14

    Drie Musketiers:

    Ha die Kay,
    Wat ontzettend leuk om je verslagen te lezen! Dit zijn idd herinneringen die altijd bij je zullen blijven!
    En súper leuke foto's! (Lees mooi!)
    Voor volgende week: heel veel succes met je halve marathon! Is toch ff anders dan Eindhoven!
    Bij de Kreta is het steeds meer een (on) georganiseerde chaos :)! En wordt dus steeds erger. We missen je big smile!
    In elk geval: succes met je studie( noodzakelijk kwaad haha,), je marathon en oh ja: Feliz cumpleaños! (beter laat dan nooit!)
    Meissie nog héééél veel plezier en blijf ervan genieten!

    Doei en een dikke knuffel van ons allemaal!
    De drie musketiers!

  • 01 September 2013 - 14:03

    Kay:

    Lieve allemaal,

    Ik zit hier nu op de vroege zondagochtend (8.45) aan m'n koppie koffie en mijn bijna dezelfde, maar toch net even ietsjes andere bak muesli met yoghurt te genieten van jullie reacties haha!
    Dankjewel daarvoor, heel leuk! Genieten doe ik zeker, maar als ik zo de berichtjes over de dagelijkse gang van zaken in het mooie Brabant lees mis ik het toch allemaal wel een beetje hoor!
    De tijd vliegt en ik zal de komende maanden optimaal benutten, maar daarna zie ik jullie snel weer!
    Een beso op de wang en een dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2014

Un último beso

11 Januari 2014

Para siempre en mi corazón

05 Januari 2014

Macho Pikachu,Sexy woman,Shin Chan y más misterios

30 December 2013

Vacaciones zonder kapsones

25 December 2013

Hasta luego
Kay

Omdat je beste herinneringen je waardevolste bezittingen zijn.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 25400

Voorgaande reizen:

06 Maart 2017 - 25 Maart 2017

#dagliefboek

04 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: