una estudiante de Tortilla - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kay Vleuten - WaarBenJij.nu una estudiante de Tortilla - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kay Vleuten - WaarBenJij.nu

una estudiante de Tortilla

Blijf op de hoogte en volg Kay

16 Augustus 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Jaja het feest is begonnen! Terwijl jullie nog van de laatste daagjes vakantie genieten, heb ik er alweer twee weken school op zitten! Het is alweer eventjes geleden dat ik een blog heb geschreven, maar sinds die tijd heb ik met een eindpresentatie over de Dictadura mijn spaanse cursus goed afgerond en is het echte studentenleventje al in volle gang!
Vorige week kregen we de kans om alle vakken uit te proberen, zodat we een beetje een beeld zouden krijgen van hoe het er hier op Torcuato di Tella (aka Tortilla) aan toe gaat. Vanuit Tilburg moet ik 3 vakken volgen die gerelateerd zijn aan mijn pakket thuis en na vorige week maar liefst 13 vakken uitgeprobeerd te hebben heb ik er op dit moment 4 gekozen: Recursos Humanos (human resources), Economía y derecho (economics and law), Historia Económica Internacional (international economic history) en Estrategía competitiva (competitive strategy)... Moet nog even afwachten of ik ze allemaal goed gekeurd krijg vanuit Tilburg en dan wil ik er waarschijnlijk eentje laten vallen, maar tot nu toe lijkt me dit een representatieve en leuke combinatie! Sommige vakken wat moeilijker dan de ander, de een wat interactiever dan de ander, maar ze hebben allemaal wel iets! Prettig is dat veel artikelen in het engels zijn (van boeken hebben ze hier niet gehoord dus je moet overal kopieën van maken.. Wat ook een hele ervaring is, want gisteren zat er gewoon een hele argentijnse familie een voetbalwedstrijd van het nationale team te kijken ín de kopieerruimte), wat in combinatie met de spaanse lessen ervoor zorgt dat ik het al aardig kan volgen! Siii sobreviviré como estudiante!
En waar ik zelf niet uit kom, daar is mijn 'padriño' voor: Een lokale student, die mij helpt waar nodig is, een soort buddy dus. Ik heb het getroffen met een overenthousiaste Koreaan die uit BA komt en een tijd heeft doorgebracht in Australië en die me elke keer weer probeert mee op stap te krijgen ipv naar school te gaan, het goede voorbeeld dus! Vorige week als kennismaking uiteten geweest met Jonatan (zo heet m'n padriño) en gisteren ook op de welcome party een hoop gekletst, in spaans natuurlijk, dus wat wil je nog meer!

Genoeg over school, want dat blijft toch maar school en een 'bijzaak': Inmiddels ben ik hier alweer bijna 6 weken en voel ik me langzaamaan deel worden van de stad. Ik heb al meer in de taxi gezeten, meer in lange rijen staan wachten op de bus, meer hondenpoep ontweken, meer kussen gegeven, meer vlees gegeten en er is meer naar me gefloten dan ooit tevoren! Iedere stad z'n charme zullen we maar zeggen, maar de lijst hier is oneindig! Het enige wat op dit moment echt nog wennen is is de wisselende temperatuur, de ene dag is het 5 graden en de volgende 20, en de lange lesdagen, die ik zelfs van 8 tot 7 heb. Dat wennen aan de temperatuur gaan we ook niet doen, als het goed is wordt het nu langzaamaan beter en 'lente' of wat dat ook mag betekenen hier!

Verder leid ik een prima studentenleventje op het moment: Maandag tm donderdag naar school, 2 a 3 dagen per week op stap met een etentje voor de afwisseling, in het weekend een leuk tripje om toch de tourist feeling te behouden en inmiddels heb ik mezelf ook ingeschreven voor de halve marathon! Gisteren voor het eerst samen gaan trainen met Samuel, een andere uitwisselingsstudent hier, en de kilometers lopen op en dat is maar goed ook, want er zijn nog maar een paar weekjes te gaan!

Wat de tripjes betreft, ben ik afgelopen weekend naar La Boca geweest: Een heel arme buurt in BA, bekend om de gekleurde huizen, La Bombanera (stadion van voetbalteam Boca Juniors) en natuurlijk Maradonna! Het is hier overduidelijk hoe belangrijk het voetbal is, je ziet het overal terug en ik kijk er nu al naar uit om naar een wedstrijd te gaan.. Al zal dat nog niet meevallen, aangezien de interessante wedstrijden zoals el Clasico (Boca Juniors tegen River Plate, waarvan het stadion trouwens tegenover onze school ligt) ongelofelijk populair zijn, but we'll try!
Natuurlijk hebben we ook mijn verjaardag (4 aug) niet zomaar voorbij laten gaan: Na een heel korte nacht na een flinke stapavond zijn we naar de buurt in BA gegaan waar de Gauchos nog heel populair zijn. Een hoop western gebeuren dus, waar we lekker over de markt hebben gesjokt, ik verplicht op een stier werd gezet en heb genoten van het zien van het spel wat typisch is voor deze gauchos, te paard natuurlijk! 'S avonds afgesloten met een heerlijke sushimaaltijd, wat ondanks al die topparrilla's en asados toch echt mijn favoriet blijft en toen op tijd naar bed omdat 5uur later de eerste les op school zou beginnen... Ik heb het getroffen met de leuke groep exchange students die steeds closer wordt en kijk dan ook heel erg uit naar morgen: Aangezien mijn weekend hier ,zoals het hoort, op donderdag begint kan ik het vanavond lekker inluiden met een etentje en stapavond, aangezien we inmiddels alweer de 5e verjaardag te vieren hebben, en dan morgen op naar Iguazu!
De Iguazu watervallen moeten echt een van dé trekpleisters en mooiste plekjes van Argentinië zijn en ik kan niet wachten om eindelijk op mijn echte eerste trip hier te gaan! We vertrekken morgenavond met de bus met een grote groep en na een 18uur durende reis zullen we tot maandag in Iguazu verblijven, om de watervallen vanuit Argentinië en Brazilië te bekijken, nog naar een ander park te gaan en natuurlijk te genieten van al het moois daar! Jullie horen van me hoe het geweest is!

Chau chau, hasta pronto y un beso x

  • 16 Augustus 2013 - 10:14

    Gerry:

    Leuk geschreven,wat hebben we het toch slecht!!!!!!!!!!
    Fijn dat het zo goed gaat en je ook volop kunt genieten van alle leuke dingen en bezienswaardigheden.Super ervaringen pakt niemand je ooit nog af.Bofkont.
    Tot gauw weer dikke x en knuffel van ons.

  • 16 Augustus 2013 - 10:33

    Mams`:

    Hoi schat, geweldig geschreven kan iedereen op deze manier volledig op de hoogte blijven en heb jezelf uiteindelijk een mooi dagboek over van je ervaringen in Argentinië. Ga lekker genieten van je verdiende weekeinde en tot dinsdag. xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2014

Un último beso

11 Januari 2014

Para siempre en mi corazón

05 Januari 2014

Macho Pikachu,Sexy woman,Shin Chan y más misterios

30 December 2013

Vacaciones zonder kapsones

25 December 2013

Hasta luego
Kay

Omdat je beste herinneringen je waardevolste bezittingen zijn.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 25403

Voorgaande reizen:

06 Maart 2017 - 25 Maart 2017

#dagliefboek

04 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: