de toerist - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kay Vleuten - WaarBenJij.nu de toerist - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kay Vleuten - WaarBenJij.nu

de toerist

Blijf op de hoogte en volg Kay

13 Juli 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Time flies! Inmiddels is het alweer 5 dagen geleden dat Carmen en ik geland zijn in Buenos Aires en in die 5 dagen is al een hoop gebeurd! Na de lange, maar goed verlopen vlucht kwamen we moe, maar tegelijkertijd enthousiast aan op Eizeiza aeropuerto. Hier werden we na een uurtje wachten gelukkig opgehaald door de eigenaar van het hostel waar we 4 nachten zouden verblijven. Hoe dat hostel was? Tja.. We zijn weer een ervaring verder zullen we maar zeggen! Eerste nacht was onze eigen kamer al vergeven, dus we moesten met 4 anderen een kamertje met stapelbedden delen. Topbegin dus, al waren Carmen en ik blij dat we konden gaan liggen na de lange reis.
Na een nacht vol kraakgeluiden en een douche waar je tot in je enkels in het water stond en je nauwelijks in om kon draaien, straalde een regenachtige dag ons tegemoet! De behoefte om een appartement te vinden werd met de minuut groter, dus besloten we om maar eens flink wat research te doen bij de kachel! 's Avonds lekker uit het hostel gevlucht om gezellig een hapje te eten en toen, moe van alle eerste indrukken in de omgeving, in slaap gevallen in ons eigen kamertje in het hostel.
Woensdag was een spannende dag! 's ochtends zijn we vertrokken met de metro (Subte) naar een ander gedeelte van de wijk Palermo, om verschillende appartementen te bezoeken... Het was meteen raak! Bij de eerste afspraak viel het appartement al in de smaak, maar we besloten toch nog een paar andere adresjes af te gaan om zeker te zijn van onze keuze. Sommige waren geweldig, maar de prijs was ook iets te geweldig voor ons studentenbudgetje, bij andere leek het hostel nog geen onaardige optie! Keuze gemaakt, twee dames enthousiast, maar helaas konden we pas vanaf 24 juli intrekken en nog 12 extra nachten hostel.. uhuh no way! Dus andere opties geïnformeerd en afwachten maar.. . Wat we lekker hebben gedaan onder het genot van een zonnetje, hapje en drankje in de levendige en gezellige buurt!
Donderdag, een dagje écht de toerist uitgehangen, met onze Guiat (ov gids) en student guides in de aanslag! We zijn naar de Obelísco en Plaza del Mayo geweest, hebben door winkelstraten gewandeld, churros gegeten en 2 protesten meegemaakt! Eentje was van de 'gekke moeders', de inmiddels bejaarde vrouwtjes die iedere week om hun verloren zonen protesteren... Duurde eventjes voordat ze op gang kwamen, aangezien ze eerst allemaal uit het invalidenbusje begeleid moesten worden. Inmiddels snapten Carmen en ik echt totaal niet meer waar al die politie, brandweermannen en cameramannen goed voor waren, maar dat werd al snel duidelijk toen we het lawaai en de knallen hoorden. Iets heftiger protestje, waar we als grote helden uiteindelijk toch maar weer vandaan liepen.
Een dag vol nieuwe indrukken dus opnieuw, die we tot in de late uurtjes hebben hebben gevierd met sangria, corona en wijntjes als proost op niet alleen ons appartement, maar ook de bevestiging van ons tijdelijke appartement!
Na een lange nacht en korte nachtrust hebben we vanochtend uitgecheckt in het hostel en zijn we uiteindelijk (we hadden veel te veel bagage, geen taxi kon ons meenemen haha) aangekomen in ons tijdelijke paleisje! Eindelijk fatsoenlijk eten en drinken kunnen inslaan, maar vooral ontspaaaaaannen! Vanmiddag dan alvast een keer naar school gereisd met de bus en een kort gesprek gehad met onze exchange coordinator. Super leuke, kleine school met een mooi parkje en omgeving. Na een enthpusiast gesprek dan ook wat wijzer en helemaal vol positieve energie naar ONS appartementje gelopen en ik ben echt enthousiast om maandag met de spaanse cursus te beginnen! En dat is maar goed ook, want mijn 'vakantie' zit er inmiddels alweer officieel op.
Komend weekend rustig aan een beetje bijkomen en wennen na een stiekem toch inspannend weekje, maar morgenavond hebben we afgesproken om te meeten met andere exchange students dus ik ben
benieuwd!
De taal gaat langzaamaan beter, de omgeving begint wat vertrouwder aan te voelen en het echte echte toerist zijn wordt iedere dag ietsjes minder... Op naar het studentenleven!

• 13 Juli 2013 - 10:25

Anny Janssen:

He KAY super goed van jullie zeg heb met plezier gelezen